راه اندازی و مدیریت بهره برداری

راه اندازی و مدیریت بهره برداری

در کشور عزیزمان با افزایش ساخت و ساز مجتمع های عظیم تجاری ، اداری و مسکونی روبرو هستیم . روند رو به رشد و راه‌اندازی مجتمع‌های تجاری و استقبال عموم بهره برداران و سرمایه گذاران از این مراکز باعث شده که مدیریت راه اندازی و بهره برداری در مجتمع‌های تجاری بیش از پیش اهمیت یابد. اما اهمیت آن زمانی به چشم می آید که پس از گذشت یک یا دو سال شاهد کاهش استقبال مصرف کنندگان از مجتمع های تجاری هستیم و این روند تعطیلی بخشی یا تمامی مجتمع تجاری را در پی خواهد داشت و خسارت جبران ناپذیری را به صاحبان مجتمع های تجاری و یا خریداران واحدهای تجاری وارد می نماید.
متاسفانه کپی برداری های غیر اصولی از الگوهای کشورهای دیگر و عدم بومی سازی مدیریت راه اندازی و بهره برداری مجتمع های تجاری ، همچنین عدم اطلاعات کافی بهره برداران ، این فعالیت با چالش روبرو کرده است .
 اینک با توجه به شرایط حاکم بر بازار تجاری ، اقتصادی و نابسامانی برندهای خارجی در ایران ، مجتمع های  تجاری بسیاری با مشکلات بزرگ و جدیدی علاوه بر مشکلات قبل رو برو شده اند . باید به این نکته توجه کرد که الزاماً حضور برندها در مجتمع های تجاری دلیل بر موفقیت یک مجتمع تجاری نیست. مدیریت راه اندازی و بهره برداری ، دانش و مهارتی است که جای خالی آن در اکثر مراکز بزرگ تجاری ایران شاهد هستیم.
گروه طاها به عنوان یک مجموعه فعال در زمینه بهره برداری در گام نخست خود سعی کرده با آموختن دانش و تخصص و پس از بومی سازی علم بهره برداری با توجه به شرایط حاکم بر کشور عزیزمان ایران آن را به نحوی اجرایی نماید که در عرصه صنعت ساختمان گامی هوشمندانه و تاثیرگذار در مسیر اهداف کارفرمایان که همان صرفه جویی زمان و منابع مالی و ایجاد حداکثر انتفاع می باشد برداشته باشد .
گروه طاها با بهره گیری از دانش ، تجربه و خِرد هوشمندانه و اتکاء به نیروهای متعهد و متخصص و مجموعه های همکار خود ، حضور در عرصه مدیریت راه اندازی و بهره برداری مجتمع های تجاری ، اداری و مسکونی را  آغاز نموده است .

مراحل راه اندازی و بهره برداری توسط گروه طاها :
فاز اول: تدوین استراتژی های مجتمع ها در بخش های ذیل :
•    مطالعات راه اندازی و بهره برداری
•    برنامه ریزی دقیق عملکردی و راهبردی مجموعه ( استراتژی برند)
•    تحلیل داده های جمع آوری شده و دریافت خروجی
•    تعریف کاربری
•     جانمایی فضاها
•    تعیین متراژ واحدها
•     شناسایی امکانات مورد نیاز پروژه
•     طراحی Marketing Plan ، زمانبندی پلان و اجرای آن
•    شناسایی خریداران
•    راسنه بندی صنوف در طبقات
•    تعیین روش های واگذاری
•    تعیین سیاست کلی واگذاری واحدها
•    تعریف نظام جامع بهره برداری
•    مدیریت بهره برداری
•    بازاریابی و فروش
•    مارکتینگ
•    حقوقی
•    مالی و اداری
•    حراست
•    خدمات
•    طراحی و معماری داخلی
•    تاسیسات
•    منابع انسانی
•    مدیریت پارکینگ ها
•    روابط عمومی
•    خدمات رفاهی
•    باشگاه مشتریان


فاز دوم: پیاده سازی برنامه ها :

• انتخاب مدیر مجتمع و نیروی انسانی مورد نیاز

• واگذاری واحدهای مجتمع

• انعقاد قرارداد با واحدهای ( حراست ، تاسیسات ، خدمات و...)

• برگزاری مراسم افتتاحیه

• ارزیابی نحوه مدیریت مجتمع

• راه اندازی واحد aftermarket در مجتمع به منظور حفاظت از جایگاه مجتمع در ذهن مشتریان

• ارائه برنامه های خلاقانه به منظور حفظ و نگهداشت مشتریان و بازدیدکنندگان.